Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Geografija>Turizmas>Kaimo turizmas pajūryje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kaimo turizmas pajūryje

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223
Aprašymas

Rinkodaros kompleksas. Paslauga. Kainodara. Pateikimas. Rėmimas. Turizmo sąvoka, formos ir rūšys. Turizmo esmė. Turizmas kaip ekonominė šaka. Turizmo formos ir rūšys. Kaimo turizmas. Kaimo turizmo rūšys. Miesto kurorto ir kaimo turizmo palyginimas. Pramogos kaimo sodybose ir pajūryje. Maitinimas mieste-kurorte ir kaimo sodyboje. Apgyvendinimas. Išvados. Priedai: Informavimas;

Ištrauka

Turizmo produktą sudaro vartotojams teikiamų paslaugų ir prekių visuma.
Paslaugos yra neapčiuopiamos fizine prasme, todėl vartotojas negali jų tuoj pat įvertinti. Jos suteikiamos ir vartojamos toje pačioje vietoje ir tuo pačiu metu, o parduodamos anksčiau nei sukuriamos. Tokiu būdu vartotojai susiduria su rizika. Jie turi žinoti, kad atvykę bus kokybiškai aptarnauti bet kuriuo metu.
Aukštai kokybei pasiekti reikia darbuotojų kvalifikacijos, teigiamo požiūrio į rinkodarą, dėmesio detalėms, įsipareigojimo suteikti turistui pasitenkinimą paslauga, pagrindinį dėmesį sutelkti į vartotojo norus ir poreikius. Šiuo atžvilgiu palankesnė padėtis yra profesionalų verslą kuriantiems viešbučių, restoranų, sanatorijų savininkams. Paprastai šių įstaigų personalas būna kvalifikuotas (užsienio kalbų, rinkodaros, psichologijos žinios), visas darbo procesas detalizuotas ir struktūrizuotas, atliekamas remiantis procedūromis, todėl lengvai pasiekiama aukšta kokybė. Tačiau tokiu būdu yra atitolstama nuo vartotojo. Šio trūkumo išvengia kaimo turizmo sodybų šeimininkai, kurie paprastai užsiima šeimos verslu, taip sukurdami jaukią ir svetingą aplinką.
Poilsinis turizmas – sezoninė paslauga ta prasme, kad tam tikros vietos populiarios lankyti tam tikru metų laiku (dažniausiai vasarą). Tiek pajūrio , tiek kaimo turizme susiduriama su sezoniškumo problema: kaip tolygiai išdėstyti siūlomas paslaugas visus metus. Tam naudojamos įvairios nuolaidų sistemos, rezervavimai ir pan. Ši problema nėra tokia aktuali tiems kaimo turizmo sodybų savininkams, kuriems šis verslas yra papildomas pajamų šaltinis.

1.2 Kainodara

Kaina yra svarbus elementas tiek vartotojui, tiek paslaugos teikėjui. Kaina išreiškia paslaugos vertę, kokybę ir kartais retumą. Kaina produktui suteikia socialinį įvaizdį ir prestižą, todėl reikalauja papildomos kainos.
Galima išskirti tris pagrindinius kainodaros metodus, naudojamas turizmo industrijoje:
• paslaugos suteikimo išlaidos plius tam tikra pelno dalis;
• orientacija į konkurentų kainas;
• vadovavimasis paklausa.
Kaimo turizmo, kaip ir bet kurios kitos veiklos, kaina turėtų būti tokia, kad padengtų visas padarytas išlaidas ir liktų pelno. Čia dažniausiai remiamasi "kaštai plius pelnas" kainodara. Vadinasi, sodyboje teikiamų paslaugų kainą sudaro:
• paslaugų savikaina, t.y. išlaidos padarytos toms paslaugoms sukurti;
• antkainis, pelno dalis.
Išlaidas arba paslaugų savikainą sudaro:
• pastovios išlaidos, kurios padaromos iki svečiams atvykus, t.y. sulauksite svečių ar ne, bet patalpas reikia ruošti, reikia nupirkti tam tikrus dalykus;
• kintamos išlaidos, kurios tiesiogiai susijusios su svečių atvykimu ir jų aptarnavimu.
Pastovios išlaidos susideda iš pasiruošimo išlaidų, pastato bei įrangos nusidėvėjimo ir reklamos išlaidų. Nusidėvėjimas ekonomine prasme nėra išlaidos, tačiau jei verslui naudojamas turtas, jis dėvisi ir iš verslo pajamų reikia sukaupti tam tikrą dalį lėšų, kurios būtų skirtos nusidėvėjusio turto atstatymui.
Pasiruošimo išlaidos
• Patento įsigijimas. Norint užsiimti kaimo turizmu, pirmiausia reikia įsigyti patentą. Daugelyje rajonų kaimo turizmo verslo patentas kainuoja 400Lt.
• Išlaidos remontui. Kas metai ar kas antri reikia šiek tiek pertvarkyti turimas patalpas.
• Išlaidos lovos baltiniams. Labiausiai dėvisi lovos skalbiniai, kuriuos reikia skalbti kas savaitę. Vadinasi, kiekvienam svečiui reikia turėti du komplektus, susidedančių iš užvalkalų pagalvei ir antklodei, paklodės ir rankšluosčio.
Pastato ir įrangos nusidėvėjimas. Jeigu namas verslui naudojamas ne visas, bet jo dalis, ir ne visus metus, o tik trečdalį metų, tai metinė pastato nusidėvėjimo suma, susijusi su kaimo turizmo verslu bus:
Metinė nusidėvėjimo suma x Pastato dalis x Metų dalis
Be pastato su jam priklausančia pagrindine įranga, naudojami baldai, įvairus inventorius, bei poilsiui skirta įranga, pvz., valtis, dviratis ir kt.
Reklama. Vizitinės kortelės, skelbimai, bukletai ir kitos reklamos priemonės padeda susirasti ne tik klientų, bet reikalauja išlaidų.
Kintamos išlaidos – tai išlaidos tiesiogiai susijusios su svečių aptarnavimu. Jos susideda iš darbo išlaidų, išlaidų higienos reikmenims, energijai, telefonui bei kitų nenumatytų išlaidų.
Darbo sąnaudos ir išlaidos.
Higienos reikmenys. Tai muilas, valymo, skalbimo ir dezinfekavimo priemonės, tualetinis popierius, indų plovikliai ir kitos su švara ir higiena susijusios priemonės.
Energija. Tai ne tik elektros energija, bet ir dujos, malkos.
Telefono išlaidos.
Kitos išlaidos. Be išvardintų išlaidų būna tokių, kurias iš anksto sunku numatyti. Joms skiriama iki 25% kintamų išlaidų sumos. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-09-19
DalykasTurizmo referatas
KategorijaGeografija >  Turizmas
TipasReferatai
Apimtis22 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis54.51 KB
AutoriusOksana
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kaimo turizmas pajuryje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 22 puslapiai 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą