Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Geografija>Turizmas>Pramogų parkų istorija ir tipai
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Pramogų parkų istorija ir tipai

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334
Aprašymas

Įvadas. Pramogų parkų atsiradimas ir raida Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV). Vandens ir teminiai pramogų parkai Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV). Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) pramogų parkų devizas. Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) pramogų parkų metinis lankomumas. Pramogų parkų atsiradimas ir raida Europoje. Vandens ir teminiai pramogų parkai Europoje. Europos pramogų parkų devizas. Europos pramogų parkų metinis lankomumas. Pramogų parkai Lietuvoje. Vandens pramogų parkas Vilniuje. Vandens pramogų parkas Druskininkuose. Pramogų parkų vystymosi schema. Pramogų parkų vystymosi tendencijos. Išvados.

Ištrauka

Tyrimo objektas: Pramogų parkai
Tyrimo tikslas: Pramogų parkų, jų raidos bei vystymosi tendencijų analizė

Tyrimo uždaviniai:
1. apibrėžti pramogų parkų sąvoką.
2. išanalizuoti parmogų parkų tipologiją.
3. išanalizuoti pramogų parkus Lietuvoje.
4. ištirti pramogų parkų vystymosi tendencijas Europoje.
5. ištirti pramogų parkų vystymosi tendencijas JAV.

Tyrimo metodai:
Mokslinės literatūros analizė; Statistinė analizė.

Pasakiški pramogų parkai tokie kaip disneilendai, magiškos Harrio Potterio ar Žvaigždžių karų imperijos, išsiskleidusios realioje ir skaitmeninėje erdvėje, yra ryškiausi kūrybinių industrijų, legendų kūrimo ir verslumo pavyzdžiai. XX amžiaus pabaigoje ir XXI amžiaus pradžioje kūrybinės industrijos tapo svarbia ekonominės raidos ir visuomenės gerovės didėjimo priežastimi. Kūrybinė industrija laikoma rinkoje konkuruojanti ir prekybinius santykius realizuojanti įvairių sričių kūryba: vaizduojamieji menai, dizainas, reklama, kompiuteriniai žaidimai, teatras, šokis, koncertai, kino ir videofilmai, pramogų parkai ir t. t., taip pat koncertai, kiti meniniai renginiai, poilsio ir kultūros parkai. Kūrybinė industrija lengviausiai tenkina vartotojų fantazijas bei geriausiai adaptuoja modernias technologijas, prisitaiko prie globalizacijos sąlygų ir interneto. Šio sektoriaus pelno rodikliai daug didesni nei kitų gamybos ar paslaugų sričių. Kūrybinė industrija yra sėkmingai plėtojama tose šalyse ir regionuose, kurie yra technologiniu ir infrastruktūriniu požiūriu labai išsivystę ir ryžtasi tradicinę gamybą smarkiai papildyti ar pakeisti menine, pramogų industrija.
Analogiškai Disney parkams pasilinksminimo ir pramogų centrai, yra paplitę visoje Europoje : tai įvairiausi europolendai, fantazijų parkai ir t. t. Tokio tipo kūrybinis pramogų verslas tapo klasika. Tačiau šio verslo raidos beveik nepastebėsime Lietuvoje: nėra nei egzistuojančių parkų filialų, nei, juo labiau, originalios produkcijos, yra tik jų užuomazgos. Trūksta noro ar sugebėjimo padaryti "žvaigždę", kuri būtų ne tik populiari Europoje ar nors Šiaurės Europoje ar pagaliau nors Baltijos šalyse, bet kurią būtų galima paversti scenarijais filmams, spektakliams, žaidimams, žaislų, patentuotų vaizdų, simbolių, logotipų kūrimo pavyzdžiais.
Ši kritika nereiškia, kad specializuotų pramoginių parkų verslas Lietuvoje negalimas. Priešingai, didėjantys turistinių srautų mastai reikalauja plėtoti makro-, hyperparkų idėją. Čia turėtų pasidarbuoti ne tik verslininkai, bet ir rašytojai, menininkai, kurie sukurtų tokią komerciškai patrauklią, atvirumu, iškilumu, unikalumu ir įvairove kerinčią legendą, kuri gamintų milijonus (Mažeikis, 2005).
Žodis "atrakcija" kilęs iš lotiniško žodžio "attraction"– patraukimas. Šiuolaikinė atrakcijos interpretacija reiškia patrauklų reginį, renginį ar veiklą.
Atrakcijų verslą sudaro kilnojami ir stacionarūs atrakcionų parkai, įvairūs renginiai. Kilnojami ir stacionarūs atrakcionų parkai dažniausiai būna privatūs. Tarptautinės Pramogų parkų ir atrakcijų asociacijos (IAAPA) duomenimis, pasaulyje šių parkų pelnas skaičiuojamas milijardais dolerių, o lankytojų skaičius – šimtais milijonų žmonių. Šiame darbe įdarbinta šimtai tūkstančių žmonių.
Patys žymiausi atrakcionų versle – Disneilendas ir Disnėjaus pasaulis, kurie visame pasaulyje yra vertinami kaip labiausiai pavykusios įgyvendinti pramogų idėjos.
Atrakcijų verslui priklauso vandens parkai, teminiai parkai, pramogų parkai, mini kruizai vaizdingais maršrutais, restoranai, muzikos festivaliai, industrinės ekspozicijos, kurortų kompleksai, vandens šou, masiniai pramoginiai renginiai. Amerikiečiai atrakcijų parkams priskiria visus kultūrinius ir gamtinius objektus – muziejus, šlovės galerijas ir muziejus, nacionalinius ir regioninius parkus, kultūros centrus, sporto kompleksus, botaniko sodus, parodas ir t.t.
Taigi, teminis parkas – pramogų parkas, kuriame kelionės, atrakcijos, šou ir statiniai sukasi ties pagrindine tema arba temų grupių. Pavyzdžiui "Disney" parkas, "The Six Flags Parks" ar "The Paramount parks".
Pramogų parkas – tai tokios pramogų paslaugos kaip kelionės, žaidimai, maistas ir kartais šou. (Napha.org, 2006). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-10
DalykasTurizmo kursinis darbas
KategorijaGeografija >  Turizmas
TipasKursiniai darbai
Apimtis32 puslapiai 
Literatūros šaltiniai8
Dydis130.59 KB
AutoriusDovilė
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/Dėstytojasasist. L.Dikšaitė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasSveikatos mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pramogu parku istorija ir tipai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 32 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • asist. L.Dikšaitė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą